keskiviikko 19. elokuuta 2015

Ajatus nimen takana

Hei!

Ajattelin että voisin avata vähän ajatuksiani ja tarkoitusperiäni blogin nimestä.
Puhuinkin ensimmäisessä postauksessani siitä, ettei nimi ehkä oikein sovi enää minulle ja blogiini.
Mutta sitten rupesin ajattelemaan asiaa tarkemmin.

Alunperin kun blogia tein, olin hyvin motivoitunut vartaloni muokkaamiseen haluamanlaisekseni. Olin aina ollut pienikokoinen, varmaan koska harrastin niin paljon tanssia ja halusin pitää vartaloni sellaisena, että se muistutti silloista hyvinkin yksipuolista kuvaa tanssijan vartalosta. Kun kuitenkin hellitin jokapäiväisestä tunneilla ravaamisesta ja itseni "kurissa pitämisestä", alkoi kehoni valua ääripäästä toiseen. En nyt tarkoita että minusta olisi tullut mitään maailman painavinta ihmistä, mutta muutaman vuoden aikana kadotin vartaloni (johon en kyllä silloinkaan ollut tyytyväinen kun se oli erilainen). Tanssin kyllä, mutta päästin ohjaksista hieman irti sen vartalon osalta. Oikeastaan nykyään ajattelen, että kun annoin itselleni luvan, niin kehoni ns. aikuistui. No.. blogin aloituksen aikoihin sitten kyllästyin siihen, että en välittänyt kehostani siltikään, vaan annoin huonojen elämäntapojen ottaa vallan.
Tein töitä kovasti asian eteen ja saavutinkin sinä aikana hyviä tuloksia. Kävin monesti viikossa salilla ja tein paljon aerobisia harjoitteita. Lisäksi kävin tanssitunneilla. Minulla oli myös personal trainer motivoimassa minua eteenpäin.  En kuitenkaan nähnyt (yllätysyllätys) asiaa silloin sen kannalta, että olisin tehnyt aivan loistavan käännöksen parempaan niin ruokavaliossa kuin liikunassa, vaan sellainen "mikään ei riitä" otti vallan. Se on varmaan peruja sieltä teiniajoilta. Lopetin lopulta salilla käynnin hetkeksi ja päästin itseni ajautumaan sellaiseen rytmiin kun vain itsestä sillä hetkellä tuntui.
Ja tässä sitä ollaan. paljon on kerennyt tapahtui myös välissä. Tanssi on kulkenut onneksi edelleen mukana, mutta salilla käynti on ollut sellaista on-off meininkiä viime tammikuuhun saakka. Otin taas yhteyttä personal traineriini ja sain uuden saliohjelman. Sillä tiellä olen edelleen.
Tämänhetkinen elämäni sisältää siis kuntosalia, joogaa (jota rakastan selkäni ja niska-hartiaseudun takia), keppijumppaa, Tone It Upin treenejä, juoksua, balettia ja itämaista. Rakastan liikkumista. Ruuan suhteen olen aikalailla fiilistelijä nykyään, en jaksa enää nipottaa sen suhteen yhtään enempää kuin on tarpeen, sitä olen kyllä kurkkuani myöten täynnä. Kunhan vain syön pääosin terveellisesti, niin kyllä sitä saa herkutella! Eikö? :D

No, tulipa tästä postaus ja paljon varmaan jäi sanomatta, mutta voisin kyllä todeta että ehkä tämä minun elämä todella on ollut, ja on edelleen sellainen yksi iso Operation Perfect Body. Että ehkä nimi sittenkin sopii paremmin kuin hyvin.

Ja sitten loppuun vielä, mikä se "perfect body" sitten oikeen edes on? No, vuosien varrella minulla ainakin on mieli muuttunut moneen kertaan, että ehkä se on sellainen kysymys johon en ikinä saisi täydellistä loppuelämän vastausta. :D






0 kommenttia:

Lähetä kommentti

 
Operation Perfect Body. Design by Exotic Mommie. Provided By Free Blogger Templates | Freethemes4all.com
Free Website templatesfreethemes4all.comLast NewsFree CMS TemplatesFree CSS TemplatesFree Soccer VideosFree Wordpress ThemesFree Web Templates